torsdag 21 maj 2009

Virkad blomma


Jag tycker det är väldigt svårt att läsa virkmönster och förstå vad som menas. Men jag prövade att virka en liten blomma efter ett mönster för ett par dagar sen och det gick jättebra. Den blev jättesöt! Den sitter nu fast på en korg jag har köpt som jag använder att förvara mina garner och det i :) Visst blev korgen söt? Och blomman med för den delen :P Jag har även annat virkat på gång. Är snart klar med en virkad morot ^^




Här om dagen lagade jag en soppa som jag inte har gjort innan. Jättegod blev den! Måste absolut göra den igen. Röd linssoppa heter den.

Recept (5-6 portioner):
  • 3 dl röda linser, väl sköljda
  • 12 dl grönsaksbuljong
  • 2 tunt skivade morötter
  • 1 tunt skivad purjolök
  • 1 finhackad grön paprika
  • cayennpeppar, salt och spiskummin
Blanda allt och koka i ca 15 min så är det klart sen. Servera med en klick gräddfil på toppen. Mums!

Idag har jag setat hela dagen och pluggat organisationsteori, om den byrkratiska skolan. Urtråkigt, men snart är jag klar med denna kurs. Ska bli skönt :) Efter en hel dag framför datorn, gick jag och Daniel på en långpromenad. Mysigt!

Jag har ännu inte fått mitt paket från Garnhärvan som jag beställde i söndags. Hoppas den kommer snart! Är lite otålig ;)

1 kommentar: