onsdag 15 september 2010

Vecka 37

Ja i tisdags var jag ju och vägde mig på viktväktarna, och jag har gått ner ytterligare 0,5 kg :) Yaay! Minus är ju alltid minus. Och jag har ju ändå tänkt att det ska ta ca 1 år att gå ner allt så det blir nog bra. Men...det är ju alltid kul om vågen skulle visa mer kilo nån gång iaf, typ -1 kg eller nåt. Aja, det kommer kanske.

På mötet pratade vi om att prioritera, och att prioritera sig själv! Tidigare i år var jag ju med i viktklubb, men sen sjönk motivationen och jag slutade och tänkte att jag ska påbörja min viktminskning nån gång när jag inte har så mycket att göra i mitt liv så det inte blir så stressigt. Men sen under sommaren tänkte jag mer och mer på det där och kom fram till att det nog inte är många gånger i livet som man känner att man inte har nåt att göra. Det kommer alltid vara mycket i sitt övriga liv som gör att man inte "hinner" gå ner i vikt, tex nu i höst pluggar jag ju, sen kommer jobb och man är ny, sen är det saker med huset som ska göras, mina djur, barn i framtiden osv. Därför har jag nu prioriterat mig själv och min viktminskning, så varje tisdag kl 17.00 har jag avsatt tid för att kunna gå till viktväktarna (om jag inte skulle jobba eller så). Det går ju också åt tid till att göra matlistor och skriva handlingslapp. Det som jag inte riktigt har tagit mig tid för än är motion, som är en stor del av viktminskningen. Det är ett av mina mål, att komma igång med motion, tex promenader, friskis & svettis eller liknande. Men vi får se när jag känner att jag har motivation att ta tag i det. Det kommer det med :)

Jag har börjat min praktik på kvinnokliniken också, vilket inte är så där väldigt roligt tyvärr :( Det finns inga patienter inne nu så det finns ju inget att göra. Jag har istället vart med på mottagningen en dag och på förlossningen en dag. Visst det är väl intressant, men det är ju inget jag får göra där. Har i två dagar nu bara setat och lyssnat på rådgivning via telefon till patienter och gått med på förlossningen. Det enda jag har gjort är att ge en antibiotikaspruta. Jag tycker så synd om mig själv just nu :( Det enda som var bra var att jag har kommit på att jag nog inte vill bli barnmorska. Jag ska nog inrikta mig på något annat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar