lördag 11 september 2010

Viktväktarna

Hej allesammans!

Det var länge sen jag uppdaterade...som vanligt tyvärr. Mycket har förstås hänt sen februari, men jag tänker inte gå igenom allt nu :P

Sist jag bloggade var jag medlem i viktklubb, men jag har gått över till viktväktarna. Skrev in mig där den 24 augusti 2010. Mitt mål är att ha gått ner 23,7 kg på ett år = då väger jag 50 kg. Jag vill att det ska gå i en sund takt så jag kommer in i nya rutiner och vanor som jag kan nå upp till resten av mitt liv. Det kommer bli tufft, men jag ska klara det! Har hållit på med det i snart 3 veckor nu, eller egentligen bara 2 veckor för jag började aldrig räkna pp (propoints) förrän efter en vecka efter inskrivning. Än så länge har det gått över förväntan och det har gått lättare än vad jag trodde att det skulle göra. Nu har det ju inte gått så lång tid än, men jag tror verkligen jag kommer lyckas denna gång. Jag hoppas jag har denna motivation ända in i mål, vilket jag visserligen inte tror för man kommer ju in i svackor. Men jag ska göra en plan för hur jag ska hålla mig till min plan, haha!

Efter första veckan hade jag gått ner -0,3 kg (även fast jag inte börjat räkna pp) och efter andra veckan hade jag gått ner -0,2 kg. Visst det är inte mycket, men jag är glad att det börjar gå åt rätt håll iaf. Jag är månadsmedlem vilket gör att jag har tillgång till både verktygen online och kan gå på hur många möten jag vill. Jag tycker verkligen att mötena är toppen! Jag ser fram emot varje vecka när jag får gå dit och väga mig. Man får små häften varje vecka med lite läsning och recept, man kan köpa grejer från deras shop där och dessutom har man en liten "föreläsning"/ett visst diskussionsämne som man pratar om. Hela konceptet passar verkligen mig och jag tror på det. Nästa vägning är på tisdag (mötet är varje tisdag) och då uppdaterar jag min vikt.

Nu har även höstterminen i skolan börjat, vilket betyder att jag är inne på sjätte och sista terminen på min utbildning. Jag kan verkligen inte fatta att det gått så fort, men nu står jag här. Jag längtar verkligen såååå mycket tills jag fått jobb och kan börja jobba :) Nu på måndag börjar jag min näst sista praktik på 7 veckor. Ska vara på kvinnokliniken i Eksjö och det ska bli jättekul. Jag ska suga i mig så mycket kunskap och erfarenhet jag bara kan! När praktiken är slut har jag ungefär 5 veckor i skolan igen och sen är det 5 veckor praktik på slutet och sen är jag färdig sjuksköterska. Jippiiiii :D

Go me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar