tisdag 5 januari 2010

Året som gått - 2009

God Jul och Gott Nytt År i efterskott! =)

Jag hade en jättemysig jul med Daniel, hans föräldrar, hans farmor och min kära syster! Vi åt god (egenlagad!) mat, fick fina julklappar och hade allmänt trevligt. Det får bli favorit i repris nästa år...eller ja i år blir det ju egentligen hehe :P

Nyår firade vi hemma hos oss också, men då hade vi fest istället. Jag, Daniel och våra kära vänner! Jag (med hjälp från Josse) lagade inbakad fläskfilé med potatisgratäng och till efterätt åt vi cheesecake med dajmkross och hallon. Mums!

Jag tycker att 2009 var ett väldigt bra år faktiskt. Mycket bra saker hände (men även en del tråkiga) =) En tillbakablick på året som var:

- Jag och Daniel förlovade oss 27 maj <3
- Vi köpte ett eget HUS tillsammans, och flyttade in fredagen den 30 november.
- Min kära Anna (och Niklas) fick sitt andra barn, dottern Julia!
- Jag fick sommarjobb på underbara ortopeden i Eksjö, som undersköterska.
- Daniels mormor dog :(
- Jag och Jennifer var på PLACEBOS konsert 13 november :D
- Jag sålde mina kaniner Ville och Selma....*stor saknad* <3
- Jag köpte mina fina råttor Pipen och Sesam <3
- Jag köpte min underbara kanin Hubert!
- Jag och Josse fick cykelfnatt och cyklade hela våren.
- Jag och Josse cyklade en heldag, fem mil blev det!
- Jag och Josse gick vilse ett antal gånger under alla våra galna promenader ;P
- Jag hade min första praktik på kirurgen i Eksjö och sedan min andra på Äldreboendet Vilan i Vetlanda.
- Våran kära lilla polo dog mitt under en körning *sorg*
- Vi fick en ny bil, BensinBenny, dock mycket större och läskigare :S
- Min ChalleBalle svek mig genom att lämna sskutbildningen...*stor sorg och saknad*

Det är det jag kan komma på just nu som hänt under året 2009. Som sagt...en del tråkiga saker men i det stora hela var det ett mycket bra år. Jag hoppas att år tvåtusen10 blir minst lika bra (om inte ännu bättre)!

1 kommentar: